Marka inna niż wszystkie?
Są firmy i marki, które budują swoją rynkową pozycję nie tylko jakością produktów, ale również sprawnym marketingiem. W zasadzie ciężko znaleźć dziś kogoś, kto działałby inaczej.
Wyjątkiem nie jest Apple – amerykański gigant rynku IT i zarazem największy rywal koncernu Microsoft. Jednym ze sposobów Apple na sukces jest konsekwentne pozycjonowanie swoich produktów jako unikalnych i różniących się od konkurencji zarówno wyglądem urządzeń, jak i filozofią zastosowanych rozwiązań.
Ten nimb wyjątkowości towarzyszy marce na co dzień i dla jednych jest powodem uwielbienia, a u innych wzbudza poważną niechęć. Niewiele firm ma za sobą tylu oddanych zwolenników, którzy posiadanie wyrobów z logiem nadgryzionego jabłka traktują niemal ideologicznie, a równocześnie przeciwników, nie unikających chwilami ostrych sformułowań.
Wszystko to skutkuje fermentem i szumem wokół marki, co z punktu widzenia jej właścicieli i zarządców jest kluczowe. W następnych wpisach postaramy się naświetlić różne aspekty działania Apple i oferowane produkty.