Jak zaplanować strategię w social media?
Dzisiejsze strategie marketingowe w główniej mierze opierają się na działaniach w Internecie. Szczególnie istotnym obszarem działalności są social media. Kanały społecznościowe to dobra opcja dotarcia z przekazem do młodych ludzi, ale nie tylko.
Ważne jest, by stworzyć odpowiednią strategię w social mediach, która okaże się kluczem do sukcesu. Zanim przystąpimy do tworzenia odpowiedniej strategii internetowej, musimy przeanalizować sytuację wyjściową. Taka analiza obejmuje określenie zarówno mocnych jak i słabych stron naszej firmy, a także wyznaczenie szans i możliwych zagrożeń.
Nie zapomnijmy o analizie konkurencji. Kolejny krok to przyjrzenie się potencjalnemu targetowi oraz poprzednim działaniom prowadzonym przez naszą firmę. Tworzenie strategii w social mediach to również wyznaczanie realnych celów, które możemy późnej zmierzyć.
Aby dokonać pomiaru będziemy potrzebować punktu odniesienia, którym mogą być wyniki z poprzednich strategii marketingowych. Kiedy określimy już naszą grupę docelową, musimy jasno zaznaczyć, jakie treści chcemy im przekazać. Istotne jest również nie tylko to, co będziemy przekazywać, ale jak często, w jakich godzinach i w jakich ilościach.
Jasno określona sytuacja wyjściowa, grupa docelowa i treści do przekazania, nie będą pełniły swojej roli bez odpowiedniego pomysłu na kampanię w social mediach. Taki pomysł musi odpowiadać wizji i misji naszej firmy. Strategia komunikacji musi być spójna z innymi działaniami firmy.
Przy budowaniu strategii, należy dobrać właściwe narzędzia komunikacji do wybranej grupy docelowej. Pozostało nam zaplanować wydatki i harmonogram działań. Możemy przystąpić do realizacji strategii w social mediach.